درگذشت شیخ باصالح از شیوخ مشهور تانزانیا

شیخ باصالح عالم شهیر روز یکشنبه هشتم مرداد ماه در حالی که بیش از دو هفته در بیمارستان آقاخان بستری شده بود درگذشت.

درگذشت شیخ باصالح از شیوخ مشهور تانزانیا

دارالسلام . عالم و شیخ معروف معلم باصالح روز یکشنبه در حالی که به دلیل مشکلات کلیوی و سرطان تحت مداوا بود در بیمارستان آقاخان درگذشت.

فرزند مرحوم عبداللطیف علی باصالح با بیان اینکه پدرش ساعت ۱۲ بعد از حدود دو هفته و نیم تحت معالجه بستری شده بود فوت کرد.

دوست صمیمی باصالح، شیخ عیسی پوندا، به روزنامه شهروند گفت که این عالم در مسائل دینی و اجتماعی متخصص بود و گفت که شیخ باصالح معلم دبیرستان در اونگوجا (جزیره اصلی زنگبار) بوده است.

وی می‌گوید: «او یک مدرس بزرگ اسلامی بود، پس از درگذشت شیخ عبود معالم، او همچنان رهبری سخنرانی‌های تطبیقی، یعنی استدلال‌های مختلف از ایدئولوژی‌های مختلف را بر عهده داشت. از او بیشتر به خاطر مبارزه او برای حجاب دختران یاد خواهد شد. 

"این کار برای موفقیت در این کار نبود، زیرا او آشفتگی را تجربه کرد زیرا اعتراضی وجود داشت که او رهبری می کرد. او توسط پلیس دستگیر شد و از قسمت های مختلف بدن مجروح شد، اما در پایان روز اجازه لباس داده شد." شیخ پوندا گفت.

شیخ پوندا گفت: "شیخ باصالح توانایی انجام کارهای بزرگ در جامعه از جمله ایجاد آگاهی در بین مردم را داشت. ما یک فرد مهم را در سرزمین اصلی و جزایر از دست داده ایم."

به گفته شیخ پوندا، باساله در سال ۱۹۴۷ در اونگوجا به دنیا آمد، در زنگبار تحصیل کرد و به عنوان معلم به تدریس زبان انگلیسی و عربی مشغول شد.

وی از دوستداران جمهوری اسلامی بود و در بسیاری از برنامه های رایزنی فرهنگی ایران در تانزانیا جزء سخنرانان برجسته بود.

تاریخ : ۱۴۰۲/۰۵/۰۸

منبع :

https://www.mwananchi.co.tz/mw/habari/kitaifa/sheikh-basaleh-afariki-dunia-kuzikwa-kesho--4321222

کد خبر 16535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =